Voormalig masterstudent gaat onderzoeksmethoden doceren

Masterstudenten van ons seminarie in Caïro gaan later vaak zelf college geven. Eerder schreef ik in dit verband bijvoorbeeld al over ds. Redda Ibrahim en ds. Sameh Ibrahim. In de nieuwsbrief van het masterprogramma (Graduate Studies Newsletter 2) schrijft Tharwat Maher, een andere oudstudent die twee jaar geleden is afgestudeerd:

The second aspect in my ministry is theological education and writing Christian books, booklets and articles. No doubt, my study in the ETSC’s master program had a great effect on this part of my ministry. It helped me to write my theological articles in a more precise and academic style. It also released me to be able to teach in different theological seminaries. I had the honor to help Pastor Hani Hanna in teaching the Systematic Theology course in ETSC’s bachelor program, fall 2011. Also, I’m teaching the “Patristic and Wesleyan Roots of the Charismatic Movements” course, which I prepared, among some Pentecostal seminaries and will teach the “Research Principles and Methods” course in ETSC’s bachelor program, starting of 2012’s fall semester.

. . . I want to loudly say “A BIG THANK YOU” to my professors in the master program; Dr. Mark Nygard (the director of the master program and my master thesis’ supervisor), Dr. Roger Rogahn (previous director of the ETSC’s master program), Dr. Walter Taylor (professor of Early Christianity Piety), Dr. Jan Opsal (professor of Islam) and Dr. Willem J. de Wit (professor of Research Principles and Methods). “My Dear Professors, thank you and be blessed!”

Hoewel ik zelf liever wat meer inhoudelijke vakken doceer op het gebied van de Bijbelwetenschappen en systematische theologie, heb ik in 2009 het vak “Uitgangspunten en methoden van onderzoek” gegeven aan de studenten van zowel de “Bijbelwetenschappen”-specialisatie als de “Christendom in het Midden-Oosten”-specialisatie binnen het masterprogramma, en zodoende was Tharwat Maher die laatsgenoemde specialisatie deed toen één van mijn studenten. De collegestof varieerde van “hoe schrijf ik een goed gestructureerde alinea” en “hoe verwijs ik correct naar een artikel” tot onder meer time management en de fundamentele vragen die ik in paragraaf 4.1 van On the Way to the Living God bespreek. Het is verheugend om te zien dat Tharwat Maher hier blijkbaar iets van heeft geleerd en volgens eigen zeggen zijn artikelen nu op zorgvuldiger schrijft en zelf dit nieuwe jaar de Bachelorstudenten van ons seminarie een vergelijkbaar vak gaat geven.

Maak een website of blog op WordPress.com